61 / 2025
Francisco Javier García Castaño, Cristina Goenechea Permisán, Maria Rubio Gomez

Podatki o nesorazmerni zastopanosti tujcev v izobraževanju za otroke s posebnimi potrebami v Španiji: Statistična analiza



V zadnjih petdesetih letih se v svetu povečuje zavedanje o tem, da so v sistemih izobraževanja otrok s posebnimi potrebami nesorazmerno zastopani učenci iz manjšinskih skupin. V Španiji ta problematika še ni bila podrobno analizirana. Avtorji v prispevku proučujejo stanje na tem področju s statistično analizo relevantnih podatkov, s čimer želijo omogočiti primerjavo z mednarodnimi rezultati. Pri uporabi standardne vrednosti (z-vrednosti) za podatke o španski in tujih populacijah se pokažejo pomembne razlike, zlasti med nekaterimi narodnostmi. V zaključku avtorji predstavijo možna izhodišča za nadaljnje raziskave, pri čemer izpostavljajo potrebo po interdisciplinarnem pristopu k vprašanju neenakosti v izobraževanju.
Ključne besede: izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, manjšine, segregacija, Španija, nesorazmerna zastopanost


Več ...