47 / 2018
Marijanca Ajša Vižintin
Razvoj medkulturne vzgoje in izobraževanja
Prispevek odpira vprašanje o vlogi učiteljev pri vključevanju učencev priseljencev ter navaja predloge za aktivno delovanje učiteljev pri razvoju medkulturne vzgoje in izobraževanja (s primeri iz Slovenije). Da bi bil šolski sistem v podporo učiteljem, ki razvijajo medkulturno zmožnost med vsemi učenci, je treba v učne načrte dodati konkretne učne cilje, v okviru katerih bodo učitelji znotraj učnih vsebin lahko poučevali o raznoliki družbi. Vsebine o večetnični, večjezični, večverski družbi bi bilo nujno vnesti tudi v študijske programe, da bodo (bodoči) učitelji bolje pripravljeni na raznoliko šolsko realnost in soustvarjanje medkulturne družbe. KLJUČNE BESEDE: otroci priseljenci, begunci, ekonomski migranti, predsodki, aktivno državljanstvo, vključevanje, učitelji
Več ...
Avtorica v prispevku navaja nekaj primerov dobrih praks iz slovenskih šol na področju razvoja medkulturne vzgoje in izobraževanja ter predlaga dejavnosti za aktivno delovanje učiteljev: 1) samoučenje (o migracijah kot stalnem procesu, predsodkih, Slovencih po svetu, o razmerah v državah, iz katerih prihajajo otroci); 2) poučevanje učencev (medkulturne ure, medkulturne prireditve v sodelovanju s priseljenci), vključujoč v posamezne dejavnosti starše in lokalno skupnost; ter 3) diseminacijo dejavnosti. Tudi slednja dejavnost je pomembna, da se informacije o aktivnem delovanju učiteljev, ki prispevajo k medkulturni družbi, širijo, izmenjujejo in nadgrajujejo. Učitelji bi bili pri svojem delu uspešnejši in bolj strokovno usposobljeni, če bi vsebine o raznoliki družbi in poučevanju v njej vnesli tudi v učne načrte, v učno gradivo ter v študijske programe na pedagoških in filozofskih fakultetah.