46 / 2017
Alenka Bartulović, Miha Kozorog

Spol in glasbeno ustvarjanje v begunstvu: Bosansko-hercegovske glasbenice begunke v Sloveniji



Članek obravnava vlogo bosansko-hercegovskih begunk v organizacijskih dejavnostih in glasbenem ustvarjanju dveh begunskih glasbenih skupin (Dertum in Vali) v Sloveniji z začetka devetdesetih let. Ob upoštevanju idej o transformativni moči umetnosti in sočasnem zavračanju identitarne dokse, ki begunsko ustvarjalnost največkrat reducira na begunske težnje po ohranjanju nacionalne/etnične identitete v novih kontekstih, članek prikaže begunske ženske kot kreativne akterke družbenih sprememb. Etnografsko zasleduje njihovo vlogo pri transformaciji tradicionalnega glasbenega žan­ra – sevdalinke, prav tako pa pokaže na njihovo moč pri identitetnih pogajanjih ter spremembah razmerij moči ter razmerij med spoloma, in sicer tako znotraj heterogene bosansko-hercegovske begunske skupnosti kot tudi onkraj njenih – z migracijsko politiko – začrtanih meja.
KLJUČNE BESEDE: begunke, glasbeno ustvarjanje, umetnost in sprememba, odnosi med spoloma, sevdalinka, Bosna in Hercegovina, Slovenija


Več ...